4/3 Söndag - Utejobb...

Ännu en vacker dag. Inte lika varmt som igår, men solen sken hela dagen och helt vindstilla var det.  När pållarna var utsläppta så fick det bli frukost framför morgon-TV. Kände mig lite trött och det var skönt med soffhäng. Även Nalle tog det lugnt så här på förmiddagen och lapade sol i fönstret :-)




Fram på dagen var det så dags att ta itu med lite utejobb. Målet var att försöka få klart ytterligare ett äppleträd. T bistod med hjälp och även idag så fick han klättra i träd. Jag höll mig på backen och koncentrerade mig på att borsta bort mossa och lavar från trädstammarna, klippte bort de vattenskott som jag nådde. Har en jättebra grensax med 2 meter långt skaft och kunde alltså klippa en hel del från backen. När man klipper bort en massa vattenskott från trädet så blir det VÄLDIGT mycket ris som ska fraktas bort. Släpade unden en hel del - men fortfarande mycket ris kvar.

Efter 4 timmars arbete så var ytterligare ett träd i princip färdigt. Bara resten kvar alltså ;-).




Får hoppas det blir fler helger med bra väder så vi hinner med reste av träden :-)

Vid 14.30-snåret var det färdigjobbat i trädgården och det blev ombyte till andra kläder. Därefter for vi iväg till Kumla och hälsade på T's pappa en stund. Hyfsat pigg var han, även om hörseln kunde varit bättre.

På väg från Kumla så stannade vi till vid Apoteket vid Marieberg. Shoppade med mig Naproxen för höfterna och så fick det bli en flaska Rhinocort Aqua också. Dags att börja medicinera mot pollenallergin...

Väl hemma igen så fick det lite matlagning. Sweetchili lax blev det idag och det smakade mums. T och Lexi for sedan vidare till lägenheten och jag förpassade mig ut stallet. I samma veva kom M1 och P och pållarna var snart inne i stallet. Oktawia blev iordninggjord för ett dressyrpass i ridhuset och snart det full fart till ridhuset.

Pållan var på riktigt bra humör idag och för en gångs skull så uppvisade damen bra med framåtbjudning :-). Så efter uppvärmning och jobb med övergångar så red M1 igenom ett LB-program för första gången sedan oktober. Det såg helt OK ut. Lite öppen i formen, men ökningarna i trav ser bättre ut. Finns hopp inför kommande tävlingssäsong ;-). Nöjda var vi allihopa efter dagens pass i ridhuset och nöjd pålla klev in i trailern så vi kunda fara hemåt.

Som vanligt blev pållan omhändertagen. Jag fixade iordning höpåsarna och kvällsmaten serverades pållan. Innan jag själv förpassade in in i huset så hakade jag av trailer på sin parkeringsplats.

Kvällen avslutas nu med lite TV. Får bli Wallanderfilmen i brist på annat ;-). Så detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0