14/5 Måndag - Fullt ös...

Så var det måndag idag och full fart till jobbet. På fm jobbade jag på IT och det var fullt rulle eftersom sista flyttomgången för Kundserviceenheten går av stapeln i morgon. Upptäckte att vi blir av med ytterligare ett rum och att det missats beställa städning. Rörigt är ordet. Hann ordna upp delar av det hela innan det var dags att gå till min ordinarie arbetsplats för att vara med på min enhets APT på em.

Kom iväg från jobbet vid 17-snåret och det var full fart hem - ut till stallet i raketfart för att mocka. I sadelkammare möttes jag av en överraskning - 4 st 10 kg burkar med rödfärg!!! :-D




Det var T som snällt nog shoppat dessa åt mig - det är dags att måla stallet nämligen ;-). Får se ifall det ingår målningshjälp också...

Jag mockade i raketfart och så for jag in till stan igen. Jag och T sammanstrålades i ett bostadsområde nära ÖFK. Där kollade vi på en radhustrea som det var visning på - jisses vad folk det var :-O. Det finns ju i framtiden tanken att så småningom shoppa typ radhus i stan - när det blir för tungt med allt jobb med gården. Så därför passade vi på att kolla på visning. Dagens 3:a var på 79 kvm - hur fin som helst. Men inte läge nu i alla fall och jag var inte nöjd med planlösningen - alldeles för små rum...

Efter visningen så åkte jag iväg och tankade bilen och så full fart hemåt. Var hemma igen lagom när M1 och P dök upp - dags för en tur till ridhuset med Oktawia.

Så under tiden som M1 fixade iordning Oktawia så bytte jag om och trailern hakades på bilen. Runt 19.30-snåret for vi sedan iväg till ÖFK och under tiden som M1 värmde upp pållan så gick jag och Lillan på en liten promis innan vi förpassade oss till ridhuset.

Oktaiwia har fortfarande noll bjudning - men var idag i alla fall inte lika förbannad - finns hopp med andra ord...

Var hemma igen vid 21-snåret och pållan blev sedvanligt ompysslad innan kvällsmaten serverades. Var klar med allt i stallet vid 21.30-snåret och jag förpassade mig in i huset och slutet av CSI får nu avsluta min kväll.

Detta var allt för idag!

/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0