21/10 Onsdag - Mörkt...

Usch, nu har verkligen mörkret lagt beslag på dygnet.... var urtrött när jag skulle upp ch det kändes inte som om det blev just på hela dagen. T skulle ut och åka en sväng efter jobbet så han passade på att skjutsa hem mig och det var himla skönt att slippa cykla hem från bussen i kolmörkret... cykellyse till trots...
 
Väl hemma blev det lite käk och kaffe innan T och Lexi for vidare. Jag tog itu med stallsysslorna och när jag mockat, fixat mat och vatten så förpassade jag mig in i huset. Planen var att börja läsa lite föreläsningsmaterial för moment 4 på min kurs. Men när jag satte mig vid skrivbordet så kände jag bara hur vansinnigt trött jag var så jag kunde inte koncentrera mig. För att inte slockna totalt bestämde jag mig att jag och Lillan behövde få lite frisk luft. Så på med kläder och det fick bli en promenad i sällskap av pannlampans sken . Vi gick till kyrkan och tillbaka - en promis på cirka en timme.... men mörkt det är det...
 
 
Om jag inte haft pannlampan på mig så hade jag inte sett Lillan alls....
 
Det var i alla fall himla skönt med promisen och den förlamande tröttheten försvann. Dessutom försvann ryggvärken som jag kände av innan promisen. Väl hemma så var det dags att plocka in pållarna för kvällen så det blev direkt till stallet. Pållarna stod och väntade utanför dörren och klev snällt in i stallet. Kollade av de små liven och så serverades kvällsmaten. Promisen och kollen av kusarna hade gjort att jag fick upp värmen i alla fall - det är ju inte direkt kallt ute ;-). När jag ändå var uppvärmd i kroppen passade jag på att stretcha också när jag väl kom in i huset. Strechning är något jag egentligen skulle behöva göra bra mycket oftare än vad jag gör. Det märktes....  strechningen var välbehövlig och viss muskler var superspäna och förkortade - gjorde bra ont innan musklern slappnade av. Kände mig smidig som ett stort kylskåp när jag var klar ;-). Nu ska jag komma till skott några gånger i veckan så jag kan få igång smidigheten igen - skulle ju inte skada.
 
Resten av kvällen får nu avslutas med ett avsnitt av Stalkers på 3:an så detta är allt för idag!
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0