12/10 Fredag - Veckan slut...

Så vart det fredag igen och veckans sista arbetsdag. Full rulle på jobbet hela dagen fram till kl 15 - då det var dags att stämpla ut för veckan. Dock var arbetet inte slut bara för att jag lämnade min arbetsplats.... T hämtade upp mig kl 15, och med sig hade han min trailer. Det var dags att åka iväg och shoppa lite spån till pållarna... Jag hade ringt till sågen någon timme innan jag slutade och det skulle finnas sågspån för avhämtning. Tyvärr jag var inte den enda som behövde få hem spån... När vi kom fram till sågen så stod det redan en trailer på plats. Jag gick fram och kollade, men sågspånet var slut :-(. Eftersom det är en bit att åka till trävaruaffären så bestämde vi oss för att kolla om det fanns hyvelspån i stället. Det är lite jobbigare att hämta eftersom man är tvungen att springa upp och ner för en trappa. Det är också mycket dammigare men det var smällar som fick ta idag ;-). Så jag öste hyvelspån och T bar säckarna och fick alltså springa upp och ner för trappan... som tur var så regnade det i alla fall inte - även om det var rätt mulet ute...
 
När spånhämtningen var avklarad så åkte vi iväg till Willys på vägen hem och shoppade lite mat. När shoppingen var avklarad så var det full fart hemåt. Vi käkade mat lite snabbt innan vi gav oss ut till stallet. Jag började med att mocka hästarnas boxar så det var avklarat när M1 och P kom vid 18.30-snåret. Under tiden som Oktawia sedan blev iordninggjord för en tur till ÖFK, så packade jag och T ur trailern. Vid 19-snåret var pållan klar och färden gick mot ridhuset.
 
Det blev ett skrittpass med M1 på ryggen. Pållan klev på bra, även om det blir lite segare när hon är tvungen att göra något annat än att skritta på lång tygel... ;-). Men damen blir i alla fall inte sur och arg....
 
Var hemma igen strax efter 20-snåret och pållan blev omhändertagen. Även lilla Bianca fick sig en pysselstund innan jag plockade undan alla prylar och serverade kvällsmaten till pållarna. Lite lätt trött avslutas nu arbetsveckan med en stunds soffhäng framför TV:n.
 
Så detta är allt var idag!
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0