20/10 Lördag - Plugg...

 Klev upp till en lördagmorgon med totalt spöregn. Pållarna fick käka sin frukost inne i stallet och jag själv förpassade mig till soffan där jag intog frukost framför morgon-TV. Vid 9.30-snåret kom M1 för att fixa pållans motion - det blev en promenad i spöregnet. Bättre det än att skritta uppsuttet och få blöt utrustning.
 
Jag själv har tillbringat hela dagen med att plugga. Inlämningsuppgiften för moment 2 på min kurs ska vara inne i morgon och ämnet är "skadlig kod".  Mitt plan var att slita hårt idag och helst bli klar så jag kan slappna av och göra annat i morgon...
 
Alltså har jag tillbringat hela min dag på mitt kontor vid mitt skrivbord bortsett från kortare pauser för mat och lite annat fix :-).
 
Vid 12-snåret var jag ute i spöregnet och lunchfodrade pållarna - de såg ut som träskmonster i blötan ;-)
 
 
 
 När jag ändå var ute så fixade jag klart i stallet. Skönt att röra på sig lite när man sitter mycket. När jag var klar i stallet så blev det lite lunch för mig själv också innan jag återgick till mina studier.
 
Frampå em så blev det dags för en liten fikapaus och då tyckte även en kelsjuk Hedvig att jag skulle kläppa på henne istället för titta på mitt studiematerial. Hon körde en "nalle" och placerade sig på mitt skrivbord. Självklart fick det bli en stunds kattungegos ;-)
 
 
Det tog mig ungefär hela dagen att författa ihop svar på inlämningsuppgiftens frågor. Författar för hand först. Efter kvällsmaten (som T fixadade iordning) så skrev jag rent mina anteckningar och vid 19-snåret var jag faktiskt klar :-). Kändes jätteskönt och nu får det vila tills i morgon.
 
Däremot så var jag helt slut efter dagens pluggande och alltså blev det soffan resten av kvällen. Inte mycket vettigt på TV, men nu väntar vi på svenska filmen på TV4. Får duga i brist på annat ;-).
 
Så detta var allt för idag!
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0