24/10 Onsdag - Nya kompisar...

 När jag kom hem från jobbet så gav jag pållarna em-höt som vanligt. Dock var det ingen av dem som var det minsta intresserad av att komma och käka. Istället så stod de längst  bort i hagen och glodde intensivt ut över gärdet. Något fanns där, något väldigt intressant.
 
Jag gick och kollade vad det var.... visade sig att ett par nya polare gick och käkade på andra sidan av sommarhagen... Oktawia och Bianca trodde säkert att det var ett par nya hästpolare... ;-)
 
Får jag presentera de nya polarna... fru älgkossa... 
 
 
 Och så herr älgtjur... ;-)
 
 
Tyvärr så fick de inte hälsa på varandra ;-)
 
Jag lämnade djuren och förpassade mig in i huset. Fixade lite käk och käkade. T kom också så han fick också lite käk :-).
 
Efter mat och fika var det dags att ta itu med stallet. Så alltså på med stallkläderna och full fart ut i stallet. Mockade, fixade mat och vatten. In med pållarna och så fixade jag iordning Oktawia för ett pass i ridhuset. Idag kom jag inte iväg så himla tidigt, utan vid 19.30 stoppade vi in pållan i trailern och for till ridhuset.
 
Det var vi och ett privatekipage till i ridhuset, alltså gått om utrymme :-). Oktawia var rätt pigg idag också, men det betydde inte att hon tyckte det var OK att anstränga sig ;-). Damen var av den åsikten att idag skulle hon springa fort och vara lång som en pråm. Att behöva gå i någon vettig form och dessutom faktiskt böja sig lite i nacken - det var inte av intresse... Total steloperarerad i vänster sida och "betong" i munnen! Oktawia bet tag i bettet med vänster sida och så satt det fast där.... Alltså fick matte fokusera på att få damen att slappna och acceptera att faktiskt ta ställningen i nacken. Efter lite jobb gick det, men det tog tid... tur att matte är mer envis än pålla. Fast idag så var det matte som var betydligt mer svettig än sin pålla när ridpasset var avklarat ;-). Dock verkade Oktawia tämligen nöjd efter sitt motionspass, eller så var det så att hon var nöjd över att ha motionerat sin matte ;-). Snällt klev hon in i trailern i alla fall. Var hemma igen strax innan kl 21 och sedvanligt hästpyssel vidtog. När jag var klar i stallet så var det skönt att komma in i stugvärmen och kvällen får nu avslutas med en stunds soffhäng framför TV:n. Så detta var allt för idag.
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0