6/10 Lördag - Shopping och studier...

 Vaknade upp till en dag med fantastisk höstdag. Ut med pållarna och så fixade jag iordning frukost som intogs i soffan  framför frukost-TV. Skönt att starta dagen lugnt ;-). Efter soffhänget så fixade vi iordning oss och drog in till stan en vända. Det var loppis inne på ÖFK och min kamrat KN hade tipsat om en Kyra-jacka hon hade till försäljning. Alltså blev det ett stopp vid loppiset och jackan föll mig i smaken :-D. Så en Kyra-jacka modell Eden shoppades :-), Kollade lite på övrig alster som såldes, men hittade inget jag behövde.
 
Fick räcka med "pälsjackan" ;-)
 
 
T och jag fortsatte upp på stan. Det är evigheter sedan någon av oss vandrade runt på stan och vi skulle göra ett besök på Bra Zoo och spana in deras bestånd av akvariefiskar. När vi ändå var på stan så passade vi på att göra ett besök på ett par av de stora gallerierna som ligger i centrum. Blev inte speciellt imponerad. Jag som bor på landet kan lika gärna åka ut till Marieberg - där finns allt och det är lätt att parkera ;-).
 
Vi avslutade stadsturen med att besöka Bra Zoo, vi var på jakt efter silverhajar till akvariet, men Bra Zoo hade inga hemma för dagen. Däremot så hade de växtnäring till kanonpris så några sådana flaskor fick följa med hem istället.
 
Vi fortsatte istället ut till Marieberg och besökte Grizzly igen. Vi var inte ensamma om att vara ute för att shoppa akvariefiskar, men som tur var fanns de firrar vi ville kvar när det äntligen blev vår tur.
 
Tre stycken silverhajar fanns till salu, T shoppade alla tre. Det fanns också tre stycken pakistanbotior så de fick också följa med hem.
 
De nya silverhajarna är av modell mindre, ligger i påsen ovanför våra gamla silverhajar, som blev gigantiskt stora helt plötsligt ;-).
 
 
T och jag fixade iordning lunch, fisk, spenat och potatis fick det bli enligt dietschemat som vi går på. Efter maten så blev T trött och ville vila. Han var inte ensam... Så här mitt på dagen var det också tyst och lugnt hos katterna. Kittisarna hade haft en riktig busomgång, men tog nu en välbehövlig vilopaus ;-) 
 
 
Jag drog på mig stallkläder och förpassade mig ut till stallet och fixade klart stallet. Det tog någon timme att bli klar och när stallfixet var avklarat fick det bli mitt kontor för min del.
 
Resten av eftermiddagen tillbringade jag med att koncentrera mig på mina studier. Läste in föreläsningsmaterialet för Moment två och om två veckor är det dags att lämna in nästa inlämningsuppgift. Moment två handlar om virus, maskar och annan skadlig kod. Helt klart jätteintressant och jag körde igång en extrakörning av antivirusprogrammet på min dator av bara farten ;-).
 
Framåt kvällningen var det dags att käka igen och idag stod det räkor, bröd och roqfordost på schemat. Det är inte alls svårt att följa dieten när nedanstående står på menyn :-). Dessutom har jag lyckat minska ner mig 9 kg på drygt en månad och T 4 kg. Så det går åt rätt håll :-). 
 
 
Mina små kittisar hade under eftermiddagen/kvällen fått busa runt i huset, men framåt kvällningen så blev det väldigt tyst och lugnt uppe på övervåningen. Hittade kattfamiljen i min säng där det var mys på hög nivå ;-) 
 
 
Den svarta lilla tjejen satt på golvet och gäspade...
 
Resten av kvällen tog vi det lugnt. Pållan blev inplockade, genomkollade och kvällsmatade efter kl 21. Min egen kväll avslutas med att titta på filmen Kommissarie Späck på TV4 och roligare än så här blev det inte idag.
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0