28/9 Fredag - trött...

Idag var det segt att kliva ur sängen... mörkt och eländigt... tyvärr funkade det inte att ta sovmorgon eftersom jag hade ett möte kl 08.00. Bara att kravla sig ur sängen och sätta fart.
 
Var trött hela dagen, men så är det ju fredag - inte konstigt alltså. Känns att man jobbat i 5 dagar. Dagen försvann snabbt i alla fall och det var full rulle fram till 16.45 då det var dags att åka hemåt.
 
På vägen hem så stannade jag vid skräddaren och hämtade ut mina två hästtäcken som jag lämnade in i början av veckan. På det ena täcken var det bytt bukspänne och på det andra täcket var bogspännet utbytt. Såg finfint ut och skönt att två regntäcken att byta med - framför allt med tanke på allt regnande. Idag så har Oktawia fått gå utan regntäcke eftersom det hon hade på sig i går fortfarande var genomblött i morse. Som tur var så har det varit soligt idag.
 
Väl hemma så fixade jag lite mat och käkade. Lagom när jag skulle dra på mig stallkläderna för att gå ut och mocka så kom T och Lexi. T var också hungrig, men fixa sitt käk själv ;-).
 
Jag förpassade mig ut i stallet. Fixade mockningen och hästmaten. Letade sedan fram ett par sprayburkar med impregnering och sprayade på de lagade täckena. De klarar sig lite bättre med impregnering än utan. När allt var avklarat i stallet, alltså mockning, på med nytt strö, vatten, hö, kraftfoder och kittisarnas mat och sandlådor. Då hade det hunnit bli mörkt *usch*. Var alldeles för trött för att orka med någon promenad. Istället förpassade jag mig in i huset och tog itu med att röja upp i köket innan jag placerade mig i soffan en stund. Det blev alltså en lugn kväll. Oktawia vilar så det vanliga fredagsmyset med en tur till ridhuset var inställt. Dock fick jag inte slappa totalt i soffan - jag hade nämligen släppt ut kattungarna. De är snart 10 veckor och HELT sjövilda. Så jag fick studsa upp och ner ur soffan för att rädda blommor i fönstret, duken på matbordet låg i riskzonen flera gånger och fick rädda det som stod på bordet. Innan kvällen var slut så hade duken åkt ner på golvet ett 10-tal gånger *suck*. Kittisarna busade oavbrutet i 3 timmar :-O och de hade absolut inen som helst lust att bli instoppade i sitt rum för att sova under natten ;-).
 
För övrigt var min kväll lugn och var bara ute en gång till vid 21.30-snåret för att plocka in pållarna och ge dem kvällsmat. Så roligare än så här blev det inte idag!
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0