24/4 Onsdag - Premärturen...

Idag blev det äntligen premiär... efter att ha tagit mig ur sängen, fixat iordning mig själv och släppt ut pållan. Var det dags. Det var uppehåll, solen uppe och 3 plusgrader. Det blåste jättemycket - men åt rätt håll - så när det var dags att fara till jobbet. Då var det dags att hoppa upp på järnhästen - Blåa faran fick rycka in idag :-).

Jag har cirka 600 m med grusväg och då var det motvind... det gick inte fort. Men så var jag framme vid asfalten och där börjar banvallen - 7 km raksträcka in mot stan ;-). Och nu hade jag vinden i ryggen - set var bara att hoppa upp på cykeln och börja trampa! Fullt ös - medvetslös!!

Det gick jättebra att cykla och det var riktigt skönt :-). Hela banvallen kunde jag cykla på 7:an och trampa på i bra tempo hela tiden. Väl inne istan så var det vid några tillfällen som jag fick vända upp mot vinden - och då gick det inte fort ;-)

35 min senare och 12,65 km stod cykeln parkerad utanför jobbet - höll en medelhastighet om 21,48 km/h. Riktigt bra resultat för att vara första gången.

Jag tycker att jag har dålig kondis för tillfället, men orkar mer än vad jag trodde. Var inte alls trött när jag kom fram , lite röd och varm i ansiktet - men för övrigt var jag inte speciellt varm. Kände mig riktigt nöjd med dagens motionspass :-)

Resten av arbetsdagen försvann i ett nafs - kände mig hög på cykelturen typ hela dagen! Men eftersom det tar längre tid att cykla än att åka bil så kom jag lite senare än vanligt - alltså fick jag jobba lite längre än vanligt. Som tur var fick jag skjuts av T  hem - för då hade det inte varit lika roligt att cykla. Iskallt otäckt regn och fruktansvärd motvind... Kände väldigt skönt att haka upp cykeln på T's bil och hoppa in i den varma bilen ;-).

Väl hemma så fixade vi käk - idag blev det en kycklinggryta. Vid 19-snåret drog jag ut i stallet och fixade iordning stallsysslorna. T slängde ner hö åt mig så jag slapp kravla mig upp på höloftet. Vid 20-snåret plockade jag in pållarna och Oktawias blöta regntäcke hängdes upp på tork. Kollade av pållarna och så bytte jag hovbandet på hö bak. Har inte hört något ännu från min hovis, men jag hoppas hon kan komma i morgon eller på fredag och kolla hoven.

När jag var klar med hästpysslet så serverades kvällsmaten och vips var den här onsdagen slut. Nu får det bli lite soffhäng och TV.  Och detta är allt för idag!