27/4 Lördag - Lite shopping...

Nu när Oktawia får Hyaluron och glucosamin som tillskott, får hon frukost eftersom hon ska ha tillskotten två gånger om dagen. Så vid kl 8 kravlade jag ur sängen och tog mig ut till stallet. Pållarna fick nu sitt morgonhö inne och Oktawia fick dessutom lite betfor tillsammans med tillskotten. Så fick de stå inne ett par timmar för att mumsa i sig sitt hö. Under tiden hann jag i lugn och ro inta min frukost framför morgon-TV, fixa iordning mig själv för att sedan dra på mig stallkläderna och förpassa mig ut till stallet. Pållarna hade käkat upp sin frukost och ville ut - så de fick komma ut i sin hage och jag fixade med stallsysslorna - alltså mockning m.m.
 
Det var riktigt skönt väder ute - vååår!! Jag kollade lite på mina utekrukor. Insåg att de behövde fyllas med penséer. Alltså dags för en tur till Blomsterlandet, men det tog ett tag innan jag fick fart på T. Han var nämligen trött och seeg och ville slappa.... till sist så tröttnade jag på att vänta på han. Svidade om till lite mer representabla kläder än stallkläderna och så meddelade jag T att jag tänkte åka iväg till Marieberg. Då minsann blev det fart på han ;-). Pållarna fick sin lunch och vi drog iväg.
 
T hade kommit på att det var dags att shoppa nya skor till honom. Hans "gympaskor" från förra året var helt trasiga och han har tröttnat på vinterkängorna. Alltså stannade vi först vid XXL Vildmark där han provade ett par skor. Helst vill man ju shoppa skor på ordentlig rea - och på XXL tycker vi inte att de har lägre priser än de övriga sportkedjorna. Alltså for vi vidare för att idka lite omvärldsbevakning. Men först blev detta stopp vid Café Garden där vi mumsade i oss varsin räckmacka - självklart! Man kan ju inte shoppa på tom mage ;-)
 
På väg till Blomsterlandet så stannade vid vid Intersport. T hittade ett par sköna skor på en gång som han gillade - ett par salomonson för 800 kr istället för 1400 kr. Så han bestämde sig snabbt. Sedan bestämde han att även jag behövde skor. Vilket han iofs hade rätt för mina gamla reebook håller på och faller i bitar. Dock har jag ett problem - jag måste ha skor som är ordentligt uppbyggda för pronation - och de är ALLTID svindyra - riktigt dyra!!! Men när en butikspersonal frågade ifall vi behövde hjälp så berättade jag vad jag behövde och att de aktuella skorna skulla vara på rea. Fick förevisat de skor som fanns för pronation och  som INTE var rosa ;-) fanns inte så många olika sorter att välja på - men ett par satt helt perfekt och hade helt rätt uppbyggnad för mina små fossingar - dyra trots rea - men T shoppade dem åt mig i alla fall!! Tack och bock säger jag!!
 
Även om skorna var dyra - så var det i alla fall halva priset på dem... dylika skor hade jag ALDRIG köpt till ordinarie pris!
 
 
Glad över de nya skorna- nya joggingskor = vårkänsla ;-), så for vi vidare till Blomsterlandet där jag shoppade lite fler penséer till mina tomma urnor. När blomstershoppinge var avklarad så var det full fart hemåt.
 
Mina nya snygga joggingskor :-D
 
 
På fötterna!
 
 
Väl hemma tog vi en fika ute innan jag tog itu med penséeplanteringen. Det var skönt ute även om solen hade gått i moln. Penséerna räckte till lilla vita krukan och de två stora vita krukorna som är vid verandan. En kruka vid trappan planterade jag full med penséer vid föra penséeshoppingen. Eftersom jag hade två blå tomma krukor så fick även dessa lite penséer och vips så blev det triss i blått vid trappan :-)
 
Trevligt mottagande vid min kökstrapp - ja, blåa penséer är mina favoriter och framför allt de minde tvåfärgade små söta sakerna :-D
 
 
När planteringen var avklarad så var det dags att fixa iordning lite lax. Eftersom det var skönt väder ute så fixade T igång grillen och det blev alltså grillpremiär för säsongen. Middagen bestod alltså av grillad lax, pressad potatis, lite broccoli och lite dillsås - smakade smaskens!
 
Efter maten röjde jag upp köket - diskmaskinen är bästa uppfinningen ;-). Sedan drog vi på oss de nya skorna och bekväma kläder. Upp hoppade vi på våra järnhästar och så fick det bli en cykeltur i den sköna lördagskvällen. Här gäller det att träna på kondisen och få rumpan cykelvan. Jag har ju bra cykelväg till stan - asfalterad banvall och inga backar. Bestämde att åka en runda som bjöd på lite annat motstånd - krokig grusväg och backar...
 
Så vdi 18-snåret for vi iväg. Hade verkligen glömt bort hur segt det är att cyklar på grusväg och framför allt hade jag förträngt alla backarna. Sist jag cyklade rundan var jag i bra mycket bättre kondition än idag. Då kändes inte backarna så himla mycket direkt... ;-).
 
Nåja, det var en fin kväll och det var skönt att cykla. Var dock tvungen att stanna och spana en stund över skönt. Vårfloden har gjort sitt och sjön är väl ungeäfr dubbelt så stor mot vad den brukar vara - vatten överallt...
 
 
Totat cyklade vi en runda på 13.5 km, varav 5 km var på grus. Halva sträckan var uppförsbacke, men sista biten hem så var det fin nerförsbacke ;-). Kändes bra att ha utfört motionspasset.
 
Resten av kvällen tog jag det lugnt och efter att pållarna blivit intagna och ohändertagna så fick det bli soffhäng framför TV:n och detta är allt för idag!
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0