3/8 Lördag - slappardag...

En solig och varm dag har det varit idag. Sedvanligt trädgårdshäng med frukost - så började dagen - och så fick den fortsätta... Jag visste att det skulle bli varmt och soligt idag. Därför hade jag planerat in en slappardag :-). Fixade dock undan stallsysslorna först. Visade sig också att pållarna behövde komma in vid lunchsnåret. Då var skuggan slut i Biancas sjukhage, och utan vind blev flygfäna vedervärdiga. Alltså fick pållarna vila i sina boxar och jag vilade på min solsäng läsandes en Agatha Chrsitibok.
 
Foto: Detta är dagens huvudsakliga aktivitet...
 
Strategisk placering i vandrande skugga under äppleträden - perfekt :-).
 
T gjorde inte heller så många knop idag. Trädgårdshäng för honom också. Vi vaknade i alla fall till mellan varven eftersom det har varit flygets dag idag. Jag bor ju nära flygplatsen och visa akrobatiska övningar syntes bra hemifrån :-). Jag hade kameran redo, men hann inte få till några bra bilder. Behöver ha föremål som är liiiite närmare...
 
Typ bolltistel med ett bi... ;-)
 
 
Eller lilla Hedvig - hon är med och håller koll. Så vi inte hittar på några rackartyg ;-)
 

Det blev alltså en riktigt skön slappardag som avslutades med att vi vid 18-snåret drog igång grillen och fixade iordning lite mat. Grillad fläskkarré, färspotatis, örtagårdssås och sallad. Varsitt glas rödvin till det blev det också.
 
Vi hann grilla och äta upp maten ut i trädgården - men sedan fick vi plocka in alla prylar och krypa in i partytältet. Ett riktigt regn- och åskväder drog över. Vid 20-snåret tyckte jag att åskan kom lite väl nära och tog in pållarna. De hade blivit utsläppta framåt sen em och jag hade tänkt ha dem ute längre. Men bor man på slätten så tar man inga risker vid åskoväder.
 
Kvällen fick sedan avslutas inomhus och jag läste klart min bok under tiden som jag väntade på att åskan skulle avlägsna sig och vid 21.30-snåret vågade jag sätta igång TV:n ;-). Det fick bli en liten film som avslutade den här dagen.
 
Så detta är allt för idag!
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0