8/7 Måndag - Städning...

Stor sol idag också och efter att pållarna fått sin frukost fick det bli frukosthäng på altanen. Filosoferade lite över vad vi skulle göra idag. Jag insåg att det är dags att börja förbereda inför min födelsedag och jag har ett stort hus som behöver fixas till ;-).
 
Så bara att sätta fart. Fixade iordning mig själv och sedan fick det bli lite städning. Dags också att tvätta lite mattor. Tvättmaskinen har alltså jobbat under hela dagen, med en matta åt gången. Lexi har börjat fälla, vilket innebär att det ligger "schäfervalpar" typ överallt. Jag började med en lightstädning på undervåningen - plockade undan pryttlar och dammsugning av golven.
 
Därefter koncentrerade jag mig på köket. Jag har inte tvättat fönsterna sedan förra sommaren.... alltså är detta något som behöver prioriteras då de faktiskt såg förskräckliga ut - och jag som hatar fluglortar... fanns en del...
 
Ner med den gamla gardinerna. Plockad bort alla blomkrukor och småplock. Fram med utrustning och så satte vi igång. T var med som handräckare eftersom jag stod på utsidan och vinglade på en trappstege ;-)
 
Det tog någon timme, men sedan var fönsterna rena och fina. T och Lexi passade då på att fara in till lägenheten en sväng och jag fick roa mig själv.
 
Fortsatte med köket. Plockade fram ett ombyte med gardiner och strök dessa - fick upp dem själv också utan att ramla ner och slå ihjäl mig ;-).
 
Dagens stora insats blev alltså att göra köket presentabelt och känner mig nöjd. Överdraget till soffan är i tvättmaskinen - så det läggs tillbaka någon annan dag.
 
 
Att pyssla så här tar på krafterna och det fick bli lite trädgårdshäng på eftermiddagen. Passade på att kolla till lilla Siri lite. Siri flyttar till ny matte och husse idag - men lilla kissen är totalt ovetandes om händelsen :-)
 
Avslappnad är ordet :-)
 
 
För övrigt har jag inte gjort så himla mycket. Plockat rätt på ren tvätt. Hängt upp tvättade mattor och tvättat mera mattor.
 
Vid 17:30-snåret kom Siris nya matte och husse, och kissen for vidare till sitt nya hem. Tomt blev det, men Siri kommer bli väl omhändertagen och trivas utmärkt i sitt nya hem :-)
 
Jag fixade iordning lite käk och inväntade T och Lexi som var på väg tillbaka. Det fick bli wokad kyckling och grönsaker med sweetchilisås - smakade smasken. Kan mest beror på att jag pysslat hela dagen att jag glömt bort maten...
 
Oktawia och Bianca har fått tillsyn några gånger under dagen. Sprayat med insektsmedel 2 gånger och det verkar funka hyfsat mot bromsen. De har i alla fall inte verkat märkbart irriterade. och behövde således inte komma in någonting under em.
 
Trädgårdshäng fick det bli resten av kvällen då det var en riktigt skön kväll - sommar när det är som bäst :-)
 
Roligare än så här blev det inte idag!
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0