14/6 Fredag - Blåsigt...

 Efter en hektisk dag på kontoret var det skönt att avsluta veckan. Kände mig lite sliten efter arbetsveckan - har svårt att somna om kvällarna då de helt enkelt är för ljust ute. Och så ska man sedan upp tidigt - ingen bra kombination. Ska bli så skönt med semester - nu är det bara en vecka kvar... :-)
 
Full fart hem efter jobbet och det blåste full storm idag. Det har även regnat till och från - alltså inte bästa sommarvädret. Inte läge för trädgårdshäng när jag kom hem med andra ord.
 
Fixade lite käk och fika. Tog det lugnt en stund och vid 18-snåret dök T och Lexi upp. Jag tog itu med stallsysslorna och passade sedan på att gosa med kattungar. De växer så det knakar :-)
 
Prickans lilla tjej har fått ögon nu och börjar kravla runt lite - hur söt som helst :-)
 
 
Passade också på att fota Lisas bebisar också. De är två veckor gamla och börjat få ögon nu. Två små byertsgrå små söta killar :-)
 
 
 
Egentligen hade jag tänkt tömköra Oktawia ett pass idag. Men pga stormen ute la jag ner de planerna. Vill inte utsätta pållan för onödig stress och hon har ju en förmåga att stissa upp sig när det blåser mycket. Nästa vecka är det dags för nästa dräktighetskontroll och jag håller tummarna hårt för att hon fortfarande har ett lite foster :-)
 
Det blev alltså innesittar kväll idag och det fick bli soffhäng framför TV:n. Kollade på svensk teaterfars som gick på TV4. Lagom underhållning så här en fredagkväll. Vid 22-snåret var vi ute och plockade in pållarna. De stod och tryckte under träden längst ner i nya hagen och vi hade fullt sjå att få upp dem till grinden. I alla fall med Oktawia som pga blåsten steppade sidleds hela vägen upp med matte hängande i snöret... Kollade av pållarna och så serverades kvällsmat till pållarna och stallkatterna.
 
Mycket mer än så här kommer inte hända ikväll. Får blir ytterligare lite soffhäng innan det är dags att förpassa sig till sängen.
 
/Lizzie
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0