25/6 Tisdag - Slappardag...

Soligt och skönt väder, om än lite blåsigt har det varit idag.  Det fick bli frukosthäng på altanen innan jag tog itu med dagen. Inte för att jag hade så mycket planerat för dagen. Nedvarvningen från jobbet har gått snabbt och jag känner mig tämligen lugn och ostressad :-). Det mest ansträngande jag gjort idag har varit att stoppa in tvätt i tvättmaskinen och sedan hängt upp den för att stoppa in mer tvätt i tvättmaskinen. Totalt 4 maskiner tvättade jag idag - och torkvindan blev full. Solen och vinden gjorde ett bra jobb - tvätten torkade fint och luktade hur gott som helst...
 
 
Jag har också fixat med djuren som vanligt. Katter, hundar och hästar har blivit omskötta. Sandlådor rengjorde, boxar mockade och mat/vatten fixat.
 
Även om Siri visade att man kan ha vattenskålen till annat än att ha vatten i - funkar tydligt bra att ligga i också ;-)
 
 
Mellan tvättarna så var jag för övrigt placerad ute i en stol i trädgården - fullt upptagen med en bok. Shoppade mig en bok förra veckan och nu fick det bli semesterläsningen. Boken var bra så jag hade svårt att släppa den och T tyckte jag var aningens tråkig... svarade knappt på tilltal ;-) men han är inte mycket bättre när han sitter och spelar spel på sin telefon... ;-)
 
 
Fram på em kunde jag slita mig från boken och vi åkte in till stan en sväng. Det blev en tur till Granngården för att shoppa en flugfälla och flugklisterremsor - har tröttna på alla flugor.. Vi stannade sedan till vid Willys där jag shoppade hem ingredienser för kommande bakning. Och så full fart hemåt.
 
T fixade lite käk under tiden som jag hade ögonen i min bok... och vi satt ute och käkade. En riktigt skön slappardag var det och förutom att skifta i tvättmaskinen och mocka så bestod den fysiska motion av en tur i trädgården för att kolla till den. Rabatterna växer och det som verkar trivas mest är Randgräset - blommar för fullt just nu
 
 
T upptäckte också vart lilla Hedvig var någonstans. Den lilla kattfröken har en förmåga att försvinna i timmar och göra sin matte orolig. Det visade sig att Hedvig hittat en alldeles egen liten trädkoja i min 90-åriga och obeskurna astrakanträd... Där låg hon högst upp ihoprullad i en hög och sov som en gris...
 
 
Nåja, hon är inte ensam om konstiga viloställningar. Lillan kan ligga i alla möjliga konstiga ställningar...
 
 
Nåja, åter till min trädgård - allt växer ordentligt, även ogräset. Dock hade jag ingen lust att rensa idag. Njöt av vackra blommor istället...
 
En brandgul lilja - de är som finast nu.
 
 
Även mina pioner blommar för fullt och doftar helt ljuvligt :-)
 
 
Under min tur i trädgården så upptäckte jag att Hedvig hittat ner från trädet - och Tigern var ju tvungen att kolla vad jag pysslade med ;-)
 
 
När jag kom tillbaka till min fåtölj så var den upptagen!!! Fräcka Nalle hade helt sonika lagt beslag på den under min tur i trädgården...
 
 
Lyfte upp kissen och la honom i mitt knä och tag tog i min bok igen, men det var inte riktigt herrn nöjd med utan tassade iväg. Jag fortsatte att läsa... och det var väl det jag gjorde resten av kvällen ;-). Inte hjälpte det att det blev lite mulet och svalare så här framåt kvällningen. Jag hämtade en filt och satt kvar ute ;-)
 
Men strax innan 21-snåret var det dags att plocka in pållarna. Jag kollade av dem och serverade kvällsmaten. T och Lexi for vidare in till lägenheten. Det började spöregna och min kväll avslutas med Morden i Midsomer på 1:an.
 
Boken ja - den har jag läst ut ;-) Kunde inte låta bli att sträckläsa den - rekommenderas!
 
 
Så dagen avslutas alltså med soffhäng framför TV:n med regnet skvalande utanför och en snarkade vovve i soffan...
 
 
 
Roligare än så här blir det alltså inte idag!
 
/Lizzie
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0