31/5 Fredag - Sommar...

Full rulle på jobbet hela dagen idag, men vid 17-snåret var det dags att stämpla ut och fara hemåt. Totalt stekhett var det ute och hux flux så är det sommar! Full fart hemåt och väl hemma så höll T på och körde för fullt med åkklipparen. Gräset har växt rejält på en vecka.
 
Jag bytte om till lite bekvämare kläder och parkerade mig ute i trädgården med kaffe och macka. Det var för varmt för att laga mat ;-).
 
Så skönt att sitta och slappa i trädgården, syrendoft, fågelkvitter, och ett helt underbart väder. Nya Iform tidningen hade kommit med dagens post så den passade jag på att läsa ordentligt.
 
Till sist så blev det dags att ta itu med stallsysslorna. Mockade, fixade maten, fyllde på vatten i boxarna och i hagen. T höll fortfarande på och klippte gräset så jag roade mig med att rensa kanterna runt en rabatt. Allt växer makalöst fort, och lite kantresning behövdes.
 
När trädgårdspysslet var avklarat och T var klar med gräsklippningen tog vi det lugnt en stund innan vi hämtade pållarna från hagen och gick iväg me dem för att låta dem beta av gräs en kvart innan det  blev stallet igen och den väntande kvällsmaten. En kvart åt gången är lite lagom att handbeta så här i början. Icke att förglömma att Bianca är en shettis och jag hvill inte riskera att hon får fång...
 
Nu när pållarna är nattade så ska jag själv placera mig i soffan och kolla på en gammal film med Pierce Brosnan på 1:an. Och detta får avsluta den här dagen.
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0