27/3 Onsdag - Ridhuset...

På lunchen idag så kom T och hämtade mig och vi drog ut till Marieberg på ett snabbt besök. Först for vi till Mediamarkt för att byta UV-filtret. Det gick hur bra som helst att få filtret utbytt, säljaren tyckte det var lite pinsamt att han hade tagit fel ;-). När bytet var avklarat blev det ett snabbt besök på systemet där jag hämtade ut några flaskor Cavallino som jag beställt. Tidigare fanns detta rödvinet i normala utbudet, men nu har de ändrat grundsortimentet och Cavallino är numera beställningsvara. Så det blev 3 flaskor och kommer räcka bra länge ;-). När jag ändå var ute och åkte på lunchen blev det ett besök på Hööks. Behövde ha hem blindbrodd till hovisbesöket i morgon. När jag ändå var på Hööks så insåg jag att en ny ridhjälm behövde följa med hem och så blev det. Plus en söt liten nyckelring ;-).
 
 
 
På en timme var shoppingen avklarad och jag var tillbaka på jobbet. Gäller att vara effektiv ;-). Resten av arbetsdagen försvann i ett nafs och jag blev upphämtad strax efter kl 16.
 
Full fart hemåt och efter att ha fått i sig mat och kaffe var jag redo att ta itu med stallet. Eftersom jag behövde vara inne i ridhuset till strax efter kl 19 så satte jag full fart. Mockade och fixade hästarnas mat i raketfart. In med pållarna och så fixade jag ordning Oktawia för ett pass i ridhuset. Damen fäller rejält och borstningen tog lite tid. Alltså kom vi inte iväg till ridhuset exakt som jag planerat, utan 10 min senare... Men vid 19:20 satt jag i sadeln i alla fall och kvällens ridpass kunde börja. T och Lillan tog en promis under tiden som jag slet med pållan. Slet är ordet, för damen hade ingen större lust att röra sig i mer än lite lufstrav... och lufsa runt kan vi ju inte göra.  Så matte fick driva och driva och driva. Till på köpet var pållan för dagen stelopererad i sin vänstra sida. Till på köpet så hade hon betong i munnen. Inte helt lätt att starta motorn på damen då. När det var dags för lite uppvärmning i galopp så fick damen rulla på i sitt eget tempo och form, varv efter varv blev det på fyrkantsspåret. Damen rullade på utan protester och dagar som denna får man vara nöjd med det ;-).
 
Efter uppvärmningen slet jag hårt med att få damen lösgjord, men det satt hårt inne. Jobbade med övergångar, skänkelvikning, volter, men det blev inte mycket bättre. Tyvärr är ridhuset upptaget från kl 20:10 på onsdagar så jag började känna mig lite stressad. Idag hade jag behövt ha lite längre tid på mig att få ordning på mig och kusen,  men men - avslutade passet med lite galoppjobb och det funkade faktiskt riktigt bra. T knäppte några bilder med min kamera och han fick faktiskt till en bild som är användbar ;-).
 
 
Efter galoppjobbet så slappnade faktiskt damen av så det kändes bra att sluta ridpasset med detta. Travade av damen och vi hann till och med skritta av trots att vi drog över tiden med 5 minuter. Efter avslutat ridpass så klev damen snällt in i trailern och for hemåt.
 
Väl hemma blev en lite svettig Oktaiwa omhändertagen. Kollade av Bianca och så serverades kvällsmaten. Plockade undan alla prylar och mockade ur trailern. Så var jag klar i stallet för idag och förpassade mig in i huset. Nu får det bli lite nyheter på TV innan det är dags att inta horisontalläge.
 
Så detta är allt för idag!
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0