28/2 Torsdag - Roligheter...

Idag hade vi det väldigt trevligt på jobbet. Tre stycken förvaltningar har gått samman och anordnat en inspirationsdag för sina medarbetare. Halva gänget fick gå på fm och andra halvan på em. Jag tillhörde dem som gick på fm och det var en mycket trevlig sådan :-)
 
Vad fick vi lyssna på? Jo, det var Helge och Pia (från Parlamentet) som höll i en insirationsföreläsning. Eller föreläsning och föreläsning... snarare ett samarbete och improvisera till sammans med oss i publiken... Temat var vårt förhållningssät mot andra medmänniskor och hur man tacklar problem. Man kommer långt genom att vara positiv och servicemindet - inget nytt. Men Pia och Helge visade på olika scenarios utifrån att agera positivt vs negativt. Även bra sketcher över hur hög- och lågstatusmänniskor agerar mot/med varandra :-)
 
Pia och Helge är otroligt proffsiga och duktiga¨- och jag kände mig glad hela dagen :-). Här kommer en liten bildkavalkad från förmiddagen :-)
 
 
Resten av arbetsdagen försvann som vanligt i ett hektiskt tempo och vid 16-snåret kom T och hämtade mig. Det var full fart hemåt för idag var M1 inbokad till kl 17:45 - alltså inte tid att slöa när jag kom hem. Pållarna fick käk först så de skulle hinna äta sitt em-hö innan M1 skulle komma. Jag förpassade mig in i huset och käkade lite mat innan jag drog på mig stallkläderna och satte fart ut till stallet. T slängde ner hö åt mig och jag hann mocka Biancas box innan det var dags att plocka in pållarna till sina boxar. M1 kom på utsatt tid och pållan blev iordninggjord för ett pass i riduset. Vid 18:30-snåret så var vi plats i ridhuset och jag tog som vanligt en liten promis med Lillan innan vi också förpassade oss till ridhuset. Oktawia skötte sig bra idag. Verkar som om hon återhämtat sig från sträckningen - det var nog bra med snöstormen så det blir lite längre vila än vad jag tänkt... För dagen så var Oktawia segare än normalt, så M1 fick driva ordentligt. Dock såg det inte så segt ut från läktaren, men jag vet hur det känns. Slutar man att driva så stannar hästen... Nåja, Oktawia var inte arg i alla fall även när hon var tvungen att trava "jättefort" ett par varv i ridhuset ;-). Hon fick i alla fall igång traven ordentligt - men hur man ska bära sig åt för att få pållan att ta fram den där lilla extra energin av sig själv - det vette tusan...
 
Efter 40 min långt ridpass så var det i alla fall dags att fara hemåt. Pållan klev snällt in i trailern och vi kunde fara iväg. Väl hemma vidtog sedvanligt pyssel. Pållan blev omhändertagen, men fick sedan finna sig i att stå kvar på stallgången under tiden som jag mockade damens box... och det var ju skittråkgit ;-). Så det var en nöjd häst när hon äntligen fick ta sin box i besittning när jag var klar med mockningen. Dock insåg hon snabbt att det inte fann någe mat på plats - hon visade tydligt vad hon tyckte om den dåliga servicen... ;-). Hade blickar kunnat döda, så hade matte varit en bränd fläck på golvet ;-). Jag plockade undan alla prylar, mockade ur trailern och pysslade även om Bianca lite. Fixade så iordning höpåsarna och pållarna fick sin efterlängtade kvällsmat.
 
När jag var klar i stallet så blev Lillan kvällsrastad och vi förpassade oss in i huset. Nu får kvällen avslutas med lite TV innan det är dags att inta horisontalläge.
 
Så detta är allt för idag!
 
/Lizzie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0