7/3 Torsdag - Full rulle....

Eftersom jag var på kurs hela dagen igår, så var det fullt ös på jobbet idag - tur att jag gillar när det är lite kaotiskt och händer grejer ;-). Dagen avslutades med Ledningsgruppsmöte och vid 16.30 kunde jag stämpla ut och T hämtade upp mig. Det var full fart hemåt. Fixade iordning middag och matlåda till morgondagens lunch. Det blev fiskgratäng, så under tiden som befann sig i ugnen drog jag ut till stallet och fixade iordning mockningen. Jag har ju börjag laga mat utifrån Må Bra's recept - jag gillar deras mat och för mig fungerar det att räkna kalorier. Jag har under sept-febr hållit mig till en diet som går under benämningen "sahlgrenska metoden". Där är det 4 veckorsschema som man håller sig till och efter vecka 4 börjar man om på vecka 1. Jag har gått ner 19 kg under detta halvåret - men har 16 kg kvar till min målvikt. Eftersom jag har mängder av Må Bra-tidningar och deras receptbilagor får det nu bli deras veckomatsedlar som får gälla ett tag framöver. Jag tycker att matlagningen tar alldeles för lång till i förhållande hur fort det går att äta upp maten - men ska man äta BRA mat så får det väl ta tid. Alltså gillar jag sådant som går att fixa i ugnen eftersom jag under tiden maten sköter sig själv, då kan ta itu med stallfixet :-).
 
Idag blev det mockningen som avklarades först. Sedan in och käkade fiskgratängen och så ut till stallet igen. Omgång två bestod av att fixa iordning hästaras mat och vatten innan jag avslutade med att hämta in pållarna från hagen.
 
Jag var lagom klar med allt vid 19-snåret när M1 och P kom. Dags för ett besök till ridhuset. M1 fixade iordning pållan och när alla prylarna var på plats så klev hästen snällt in i trailern och vi gav oss iväg.
 
Väl framme vid ridhuset så tog jag och Lillan en promis som vanligt under tiden som M1 skrittade fram. Idag så var det ridlektion på ena halvan av ridhuset och således hade M1 och Oktawia bara 40-metersbanan att roa sig på. Det tycker uppenbarligen Oktawia är mindre kul för hon är segare än segast när man är på korta banan. Att få kusen att röra sig framåt innebär hårt slit och hög frustration för ryttaren - men idag hade vi tur. Den sista ridlektionen verkade ha teori eller något, så efter 20.10 fick vi hela ridhuset för oss själva. Bra för Oktawia att få galoppera på hela 80-metersraksträckan - och efter några varv i galopp så vaknade damen till liv :-). Det efterföljande travarbetet blev mycket lättare för M1 när pållan helt plötsligt visade på lite egen bjuden och fick igång sin trav ordentligt. Så det var kul och ett trevligt ridpass - både ryttare och häst såg nöjda ut efteråt ;-).
 
Efter kvällens övningar i ridhuset så klev pållan snällt in i trailern och vi for hemmåt. Det var kallt ute och när vi var hemma blev det därför snabb avskötsel av Oktawia. Plockade sedan undan prylarna, mockade ur trailern och kvällsmatade pållarna innan jag själv och Lillan förpassade oss in i stugvärmen. Nu får nyheterna på TV4 avsluta min kväll. Så detta är allt för idag!
 
/Lizzie
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0